E-Ticaret sitelerinde SEO hizmeti veriyorsanız ya da E-Ticaret sitesi sahibi iseniz ihtiyacınız olan E-Ticaret SEO taktiklerini bu yazımızda bulabilirsiniz. E-Ticaret için SEO önerilerine geçmeden önce kısaca SEO’nun ne olduğundan bahsetmeliyiz. Çünkü E-Ticaret sitesi sahiplerinin bir kısmı bu konu hakkında fikir sahibi olmayabilir.
SEO Nedir?
SEO arama motorlarında görünürlüğünüzü ve tıklama sayılarını arttırmak için yapılan işlemlerin bütünüdür. Bu işlemlerin bir kısmı teknik işlemler bir kısmı ise fazla teknik olmayan basit ama bir o kadar da zor işlemdir. Teknik SEO işlemleri için yazılımcı desteği almanız gerekebilir. Geri kalan işlemler için ise sadece bilgi sahibi olmanız yeterlidir. Doğru uygulamalar sayesinde web siteniz Google ve diğer arama motorlarında ilk sıralara çıkabilir.
Sitenizi, Google ve diğer arama motorları için optimize etme işlemlerinin bütününe SEO denir. Google yapay zeka alt yapılı birçok farklı algoritma ile siteleri tarar, ardından sıralamaya sokar. Aslında oluşturulan her bir sayfa onlarca farklı sınava tabi tutulur. Sınavdan geçer not alan sayfalar, odak kelimeleri ve belirli kelimelerde başarılı sıralamalar elde eder.
Sitenizi bu sınavlardan geçer alır hale getirmeniz için uygulayacağınız yöntemler, sitenin çeşidine göre bazı değişiklikler gösterebilir. Örneğin wordpress alt yapılı bir siteniz var ise All in one SEO ve Yoast SEO eklentileri kullanarak birçok teknik işlemi kolayca yapabilirsiniz. Ama E-Ticaret siteniz var ise yapacağınız işlemler daha kısıtlı olabilir. Çünkü binlerce ürün sayfanız ve size ait olmayan hazır paket yazılım bir E-Ticaret siteniz olması muhtemeldir.
E-Ticaret Siteleri İçin SEO Nedir?
Aslında genel SEO kriterlerinden öteye baktığımızda E-Ticaret siteleri için farklı algoritmalar çalıştığını görebilirsiniz. Örneğin HTTPS güvenlik sertifikası bulunmayan bir E-Ticaret sitesi sizin önünüzde yer alabilir. Burada kullanıcı deneyimi ve kullanıcı davranışları gibi önemli faktörler etken olmaktadır. Google, 2018 yılının başları ile sonları arasında büyük algoritma değişiklikleri yaptı. 2019 yılında geçerli olan SEO kriterleri kendini belli etmeye başladı.
Site Hızı
Site hızı, 2019 yılında en çok dikkat edilen kriterlerden biri olacaktır. PageSpeed aracının güncellenmesinin ardından mobil site hızı performansları epey etkilendi. Birçok site bu durumdan kötü etkilendi.
E-Ticaret Sitelerinde Görsel Optimizasyon Nasıl Yapılır?
E-Ticaret sitelerinde site hızını en çok etkileyen faktör ürünlerin görsel boyutlarıdır. Sitenizdeki ürünlerin görsellerini optimize etmeden yüklemiş olmanız muhtemeldir. Öncelikle kendinize bir liste yapmalısınız.
Bu işlemi yapabilmeniz için ihtiyacınız olan iki adet araç; Screaming Frog ve TinyPNG.
Screaming Frog, sitenizin tamamında tarama yapan bir araçtır. Sitenizdeki tüm sayfaları tarayarak SEO yaparken işinize yarayacak bilgileri sunar. Anahtar kelimeler, meta açıklamalar, meta başlıklar, kelime uzunlukları, h1, h2 etiketleri, görsel boyutları gibi birçok bilgiyi alabilirsiniz.
Görsel optimizasyonları için, görsel boyutlarının listesini dışarı aktarmalısınız. Sitenizi taradıktan sonra üst menüde bulunan Bulk Export’a tıkladıktan sonra açılan menüde İmages seçeneğindeki Over Size 100 kb Inlinks seçeneği ile 100 kb aşan tüm görsellerin listesini CSV olarak alabilirsiniz. Excel kullanarak listeyi excel tablosu haline çevirebilirsiniz.
Listenizde görsel adresi, görselin bulunduğu ürünün adresi ve görsel boyutu bilgisi olacaktır. Görsellerimizi bilgisayarımıza indirdikten sonra TinyPNG ya da benzeri bir görsel sıkıştırma uygulaması ile görsellerini sıkıştırabilirsiniz.
Dipnot: Görsellerinizi tekrar elden geçirme şansı bulmuşken görsel isimlerini yeniden adlandırabilirsiniz. Örneğin “IMG-2323” şeklinde eklenen bir görsel var ise bunu “urun-adi” şeklinde tekrardan kaydetmeniz SEO açısından faydalı olacaktır.
Kullanıcı Deneyimi
UX / UI, tasarım ve deneyim… İkisi de kullanıcıya dokunmalıdır. Kullanıcı deneyimine uyumlu tasarım yapan uzmanlar her zaman kullanıcıların internet sitesindeki deneyimlerini kolaylaştırmak ve iyileştirmek için çalışırlar. E-Ticaret sitelerinde doğru kullanıcı deneyimini yakalayabilmek için, doğru sepet adımları, doğru banner tasarımları ve menü yapıları için tasarım yaparlar. Hazır paket bir E-Ticaret sitesi satın alacaksanız veya elinizdeki site hazır paket ise, özel tasarım ve özel yazılıma geçmenizi öneriyoruz.
SEO’da başarılı olan rakiplerinizi inceleyin. Satış yaptığınız ürün kategorisinde zirvede olan sitelerin tasarımlarındaki hataları ve doğruları tespit edin. İşlemlerinizi bu yönde ilerletin.
İçerik
İçerik, SEO’da en önemli kriterlerden biridir. “Blog sitesi değil bizim sitemiz, ürün satışı yapıyoruz” diyebilirsiniz belki ama cidden durumlar çok farklı. Kategori yazıları, title ve descriptionlar için özel stratejiler üretmeniz gerekli. Screaming Frog aracını tekrar kullanarak duplicate / missing / over 160 character description sayfalarınızı tekrar güncellemelisiniz.
E-Ticaret sitelerinde toplu SEO güncelleme adı altında topluca description güncellemeleri yapabilirsiniz ama yine de manuel olarak hepsini farklı ve özgün bir şekilde yazmanız daha iyi olacaktır.
Kullanıcı Davranışı Analizi ve Doğru Dijital Yatırım
Evet, belki de daha önce duymadığınız bir başlık. SEO organik trafik için yapılıyor ise dijital yatırım bu işin içerisinde mi? Tabii ki, doğru dijital yatırım, organik trafiğinizi arttıracaktır. Bunun sebebi ise Google Ads reklamları ve sosyal medya reklamları ile sitenizi ilk kez ziyaret edecek kullanıcıların, site içerisinde davranış gerçekleştirmesi, dönüşüm yakalamanız ve siteyi tekrar ziyaret etmeleri yani returning visitor. Bu şartları yakalayacak doğru bir yatırım ile sitenizin organik trafiğini ve marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.